دسته بندی

آشنایی با ۱۵ مکان دیدنی آنکارا

آشنایی با ۱۵ مکان دیدنی آنکارا

دسته: اخبار, راهنمای سفر, گردشگری

کدامند؟ | آشنایی با ۱۵ مکان دیدنی آنکارا

مدت زمان مطالعه: 13 دقیقه

بهترین جاهای دیدنی آنکارا

 

؟ شهر آنکارا که پایتخت کشور ترکیه می‌باشد و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور است دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی است. این شهر علاوه بر اینکه پایتخت کشور ترکیه است از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار می‌باشد. اگر برای سفر شهر آنکارا را انتخاب کرده‌اید بهتر است قبل از هر اقدامی با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر آشنا شوید و بدانید که ؟ جاهای دیدنی آنکارا ممکن است در میان گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند ناشناخته‌تر از بقیه جاذبه‌های دیدنی کشور ترکیه باشد اما بسیار متنوع و جذاب هستند مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که می‌خوا سفری متفاوت به کشور ترکیه داشته باشند.

شهر آنکارا که از جمله بهترین مقاصد برای ماه عسل، تعطیلات خانوادگی و افرت با می‌باشد به خاطر تاریخ و فرهنگ بی‌پایانی که دارد جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است که در این راهنما قصد داریم با شما همراه شویم و یک سفر مجازی را انجام دهیم تا با بهترین جاهای دیدنی شهر آنکارا آشنا شویم.

لیست بهترین جاهای دیدنی آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه شهری مدرن و زیباست که نزدیک به ۵ میلیون نفر در آنجا زندگی می‌کند این شهر از پیشینه تاریخی و بناهای قدیمی بسیاری برخوردار است و در طی تاریخ دشواری‌های بسیاری را از سر گذرانده است. آنکارا به خاطر موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای قاره‌ای می‌باشد یعنی آب و هوای تابستان این شهر نسبتاً گرم است و پاییز و زمستانش شاهد بارش برف و باران فراوانی خواهید بود.

اغلب افرادی که به آنکارا سفر می‌کنند برای انجام امور اداری یا دریافت ویزای آمریکا است. اما، نباید از دیدنی‌های این شهر هم غافل شد آنکارا همچون دیگر شهرهای ترکیه دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که در این بخش می‌خواهیم بهترین و پرطرفدارترین آنها را به شما معرفی کنیم.

1- قلعه آنکارا

آشنایی با جاهای تاریخی شهر آنکارا
آشنایی با جاهای تاریخی شهر آنکارا

از جمله بناهای تاریخی و دیدنی شهر آنکارا قلعه آنکارا است که در بالای تپه‌های منطقه اولوس قرار گرفته است که با رفتن به قلعه آنکارا چشم انداز زیبایی از شهر آنکارا را پیش روی خود خواهید داشت.

این قلعه بنایی مربوط به قرون وسطایی است که بیش از هزار سال قدمت دارد و از چند ساخان تاریخی تشکیل شده است.

قلعه آنکارا در واقع یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ترکیه است که از استحکامات تاریخی این شهر محسوب می‌شود این قلعه ۲۰ ستون و دو دروازه را در خود جای داده است و به خاطر معماری فوق العاده‌ای که دارد از بهترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری محبوب شهر آنکارا به شمار می‌آید.

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، کاله
  • ساعت کاری: شنبه و یکشنبه 8 صبح تا 10 شب. باقی روزها 10 صبح تا 8 شب

2- مقبره آنیت کبیر

بازدید از مقبره آنیت کبیر - از دیدنی های آنکارا
بازدید از مقبره آنیت کبیر

یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا مقبره آنیت کبیر است که آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک نخستین رئیس جمهور ترکیه است و به همیاطر اهمیت بسیار زیادی دارد.

این مقبره تاریخی در محله آنیت بر روی تپه‌ای با ابهت در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است و دارای بخش‌های بسیار مهمی است و مهمترین قسمت‌های آن مجموعه‌ای بزرگ از وسایل و یادمان‌های تاریخی ترکیه هستند.

مقبره آنیت کبیر یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا است که طبق آمار سالانه حدود ۱۲ میلیون گردشگر از آن دیدن می‌کنند.

  • آدرس: آنکارا، چانکایا، یوجه تپه، خیابان آکدنیز، پلاک 31
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 17 بعدازظهر

3- حمام‌های رومی آنکارا

جذابترن آثار تاریخی آنکارا

در قسمت قدیمی شهر آنکارا جاذبه گردشگری و تاریخی قرار گرفته که به عنوان جذاب‌ترین جاذبه تاریخی آنکارا شناخته شده است. حمام‌های رومی بناهای تاریخی کهنی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند.

این حمام‌های باستانی به دلیل قدمت تاریخی طولانی که دارند و زیبایی بی‌اندازه‌شان در ردیف جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا قرار گرفتند که نشان دهنده استقلال و ارزش آتاتورک است.

حمام‌های رومی آنکارا در یکی از خرابه‌های شهر آنکارا که متعلق به ۱۷ قرن پیش است کشف شده‌اند و امروزه تغییر کاربری داده و به یک موزه باستان شناسی در فضایی باز تبدیل شدند.

تپه‌هایی که حمام‌های رومی آنکارا روی آنها ساخته شدند آثاری از سکونتگاه انسان‌های  دوره فریگی است و دارای بخش‌های مختلفی همچون آپودیتریوم، فریگیداریوم (بخش سرد)، تپیداریوم (بخش گرم)، کالداریوم (بخش گرم) و پیسینا (استخر) است.

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، آنافارتالار، خیابان چانکری، پلاک 43
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

4- برج آتاکوله

بزرگترین برج کشور ترکیه - از جاهای دیدنی معروف آنکارا
بزرگترین برج کشور ترکیه در شهر آنکارا

بلندترین آسمان خراش و برج آنکارا برج آتاکوله است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌آید این برج که یک مرکز تجاری است در منطقه چانکایای آنکارا قرار دارد.

ارتفاع این برج دیدنی ۱۲۵ متر از سطح دریا می‌باشد و مشرف به شهر است. برج آتاکوله یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر آنکارا است و به نوعی نماد آنکارا به شمار می‌آید.

این برج دارای امکانات متنوعی همچون رستوران، سینما و مرکز خرید نیز می‌باشد.

  • آدرس: آنکارا، چانکایا
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

5- معبد آگوستوس

بهترین جاهای دیدنی تاریخی آنکارا
معبد آگوستوس کجاست؟

از جمله ویرانه‌های دوره روم در آنکارا بنای یادبود معبد آگوستوس است. این معبد در قرن اول میلادی بنا شد و در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار دارد.

معبد آگوستوس که از جمله جاهای دیدنی آنکارا به شمار می‌آید که دارای قدمتی بالای ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌باشد که با گذشت این همه سال همچنان آثار جذابی از این معبد زیبا باقی مانده است.

کتیبه‌های یونانی و لاتین حفظ شده بر روی دیواره‌های این معبد آن را به تبدیل به یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی آنکارا کرده است. معبد آگوستوس از جمله جاهای دیدنی آنکارا است که در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته.

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، حاجی بایرام
  • ساعت کاری: 24 ساعته

6- مسجد کوجاتپه

بهترین جاهای دیدنی مذهبی آنکارا
معرفی جاهای مذهبی آنکارا

یکی از بزرگترین مساجد جهان مسجد کوجاتپه آنکارا است که از جمله بهترین جاهای مذهبی و دیدنی این شهر به شمار می‌آید. این مسجد دارای ۴ مناره و گنبد طلاکاری شده زیباست که منظره مسحور کننده‌ای را برای گردشگران به نمایش گذاشته است.

مسجد کوجاتپه آنکارا به خاطر معماری مدرن اسلامی شهرت بسیاری پیدا کرده است. این مسجد که از دیگر جاهای دیدنی و مذهبی کشور ترکیه در شهر آنکارا به شمار می‌آید در سال ۱۹۶۷ ساخت آن آغاز و در سال ۱۹۸۷ به اتمام رسیده است.

معماری و ساخت این مسجد به گونه‌ای با شکوه است که از تمام نقاط شهر آنکارا می‌توانیم مناره‌های آن را مشاهده کنید.

  • آدرس: آنکارا، چانکایا، کولتور، کوچه مدیها الدم
  • ساعت کاری: 24 ساعته

7- مسجد حاجی بایرام

مسجد حاجی بایرام
آشنایی با مسجد حاجی بایرام

از دیگر جاذبه‌های مذهبی آنکارا می‌توان به مهم‌ترین مسجد تاریخی این شهر یعنی مسجد حاجی بایرام اشاره کرد. این مسجد تاریخی بر اساس سبک معماری مسجد قرن هفدهم و هجدهم مقبره شاعر ترک حاجی بایرام ولی در دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده است.

معماری و ساخت این مسجد در ظاهر ساده است اما با ورود به آن شاهد معماری خاص و مسحور کننده خواهید بود.

  • آدرس: آنکارا آلتیندا، حاجی بایرام، کوچه ساریبا، پلاک 13
  • ساعت کاری: 24 ساعته

8- موزه تمدن‌های آناتولی

معرفی موزه‌های آنکارا
معرفی موزه‌های آنکارا

در منطقه آتپازاری آنکارا نزدیک قلعه آنکارا موزه‌ای تحت عنوان موزه تمدن‌های آناتولی قرار دارد. در موزه تمدن‌های آناتولی آنکارا که بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد می‌توانید شیشه‌ها، سنگ‌ها، طلاف نقرهف برنز و سکه‌های ضرب شده را مشاهده کنید.

این موزه دارای یک تالار مرکزی است که در آنجا نقش برجسته‌ها و مجسمه‌هایی از دوره‌های فریگی و اورارتویی عصر آهن به نمایش گذاشته شدند. موزه تمدن‌های آناتولی آنکارا در سال ۱۹۹۷ به عنوان موزه سال اتحادیه اروپا شناخته شده است.

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، اولوس، کاله، کوچه گوزجو
  • ساعت کاری: 8 صبح تا 19:30 غروب

9- موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا

آشنایی با موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا
آشنایی با موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا

یکی دیگر از موزه‌های دیدنی شهر آنکارا، موزه هنر و مجسمه‌ سازی است که طیفی از هنر معاصر را از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز را به نمایش گذاشته است. این موزه از چندین کارگاه نقاشی و چاپ سنتی تشکیل شده است و همچنین برگزار کننده کارگاه‌های ویژه‌ای برای هنرهای زینتی، سرامیک و مجسمه‌سازی ترکیه می‌باشد.

در موره هنر و مجسمه سازی آنکار فعالیت‌های دیگری مانند: کنسرت، نمایش‌های و نمایش فیلم نیز برگزار می‌شود.

  • آدرس: آنکارا، آلیندا، حاجه تپه، تورکوجائی
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 18 بعدازظهر

10- پارک زیبای گوک سو آنکارا

جاذبه‌های طبیعی آنکارا

از جمله پارک‌ها و بوستان‌های سرسبز و تماشایی آنکارا پارک گوک سو می‌باشد که یکی از پهناورترین پارک‌های این شهر است که در سال ۲۰۰۳ میلادی در مساحت ۵۰.۸ هکتاری افتتاح شده است.

پارک زیبای گوک‌سو آنکارا دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی همچون جایگاه‌های مخصوص برپایی پیک نیک، بندر متحرک، زمین‌ها و سالن‌های بازی، رستوران‌های پرطرفدار، کافه، فروشگاه، پارک مخصوص کودکان و… می‌باشد.

11- آلتین پارک آنکارا

آلتین پارک آنکارا
آلتین پارک آنکارا

از بهترین جاهای دیدنی آنکارا برای کودکان و بزرگسالان پارکی است با نام آلتین که در منطقه‌ای با نام آلتین داغ قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی و گردشگری توانسته مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار از مساحت کل شهر آنکارا را به خود اختصاص دهد.

پارک آلتین آنکارا یکی از وسیع‌ترین و پهناورترین پارک‌های این شهر است که از امکانات بسیار متنوعی برخوردار‌ می‌باشد. در آلتین پارک آنکار می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی همچون: کلاس‌ها و نمایشگاه‌های ، ‌های تابستانی، قایق رانی، ماهیگیری، اسب سواری، گشت و گذار با قطار، زمین‌های بازی، مهد کودک، استخرهای متعدد، جایگاه های ویژه پیک نیک، سالن تئاتر و سینما و کافه های سنتی و مدرن استفاده کرده و لذت ببرید.

12- دریاچه ایمیر

آلتین پارک آنکارا از جاهای دیدنی طبیعی ترکیه
طبیعت زیبای دریاچه ایمیر

از بهترین جاهای دیدنی آنکارا در تابستان دریاچه ایمیر است. این دریاچه در داخل یک پارک جنگلی قرار گرفته که رایج‌ترین گونه‌های پرندگان در آنجا یافت می‌شود.

این دریاچه که در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز شهر آنکارا واقع شده دارای مساحت ۱۰۸.۸ هکتار و عمق ۸۰.۳ متر می‌باشد. در این دریاچه می‌توانید شاهد گونه‌های پرندگانی همچون اردک، الماباش پاتکا و باهرید باشید و همچنین به ‌های آبی همچون قایقرانی و  ماهیگیری نیز بپردازید.

نکته جالب در رابطه با دریاچه ایمیر آنکارا این است که نام این دریاچه نام یکی از قبیله‌های ترکمن بوده است.

  • آدرس: آنکارا، چانکایا

13- دریاچه موگان

دریاچه موگان آنکارا
معرفی دریاچه موگان آنکارا

در جنوب شهر آنکارا شهری به نام گولباشی واقع شده که در جنوب این شهر دریاچه‌ای بسیار زیبا و دیدنی با ۶۲ کیلومتر مساحت و ۵ متر عمق با نام دریاچه موگان قرار گرفته است.

این دریاچه یکی از نقاط توریستی و پرطرفدار شهر آنکارا برای پیک نیک، تفریح و گردش می‌باشد. در اطراف دریاچه موگان پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد که باعث شده پرندگان زیادی همچون فلامینگو در این منطقه زندگی کنند.

اگر در فصل تابستان به دیدن این دریاچه زیبا بروید می‌توانید انواع اردک غواص و اردک کاکل قرمز را در آنجا در حال شنا کردن ببینید. دریاچه موگان امروزه دارای امکانات بسیاری همچون رستوران، قهوه خانه، وسایل ورزشی، خانه پرندگان، محل اسکان و کمپینگ نیز می‌باشد.

14- آبشار کچیورن

آبشار کچیورن

در منطقه کچیورن آنکارا آبشاری قرار دارد که ساخت دست بشر است و دارای منظره مسحور کننده در میان شهر می‌باشد. آبشار کچیورن که از جاهای دیدنی آنکارا در تابستان است یک پل شیشه‌ای روی آن قرار گرفته که بسیار دیدنی است. در اطراف این آبشار استخرها و فواره‌های زیادی نیز وجود دارد.

  • آدرس: آنکارا، کچیورن، کالابا

15- آکواریوم آکوا وگا

بهترین جاهای دیدنی آنکارا برای کودکان
بازدید از آکواریوم آکوا وگا

در یکی از بزرگترین مراکز خرید آنکارا آکواریوم آگوا وگا قرار گرفته است این آکواریوم زیبا و جذاب از جمله جاهای دیدنی آنکارا است که برای هر سنی جذابیت خاص خود را دارد.

آکواریوم آکوا وگا، دارای تونلی به طول ۱۰۴ متر می‌باشد و زیستگاه طبیعی و زندگی موجودات زیر آب را برای شما به نمایش گذاشته است. در این آکواریوم زیبا شما حتی می‌توانید انواع کوسه‌ها را به چشم خود ببینید.

سوالات متداول بهترین جاهای دیدنی آنکارا

بهترین جاهای دیدنی آنکارا کدامند؟

قلعه آنکارا، مقبره آنیت کبیر، حمام‌های رومی آنکارا، برج آتاکوله، معبد آگوستوس، مسجد کوجاتپه، مسجد حاجی بایرام، موزه تمدن‌های آناتولی، موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا، پارک زیبای گوک سو آنکارا، آلتین پارک آنکاراآلتین پارک آنکارا، دریاچه ایمیر، دریاچه موگان، آبشار کچیورن و آکواریوم آکوا وگا

؟

پارک زیبای گوک‌سو آنکارا دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی همچون جایگاه‌های مخصوص برپایی پیک نیک، بندر متحرک، زمین‌ها و سالن‌های بازی، رستوران‌های پرطرفدار، کافه، فروشگاه، پارک مخصوص کودکان و… می‌باشد.

؟

از بهترین جاهای دیدنی آنکارا در تابستان دریاچه ایمیر است

پیشنهاد میشه حتما ببینید

پیشنهاد سر دبیر

  • دانلود رایگان فیلم کره ای سوئیچ با زیرنویس فارسی Switch 2023 WEB-DL

    دانلود رایگان فیلم کره ای سوئیچ با زیرنویس فارسی Switch 2023 WEB-DL

  • دانلود سریال فار نورث با زیرنویس فارسی Far North 2023 WEB-DL

    دانلود سریال فار نورث با زیرنویس فارسی Far North 2023 WEB-DL

  • دانلود فیلم ضربه پنهان با دوبله فارسی Hidden Strike 2023 WEB-DL

    دانلود فیلم ضربه پنهان با دوبله فارسی Hidden Strike 2023 WEB-DL

  • دانلود انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت Chicken Run: Dawn of the Nugget 2023

    دانلود انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت Chicken Run: Dawn of the Nugget 2023

  • دانلود رایگان مستند آخرین طوفان با زیرنویس فارسی The Last Storm 2018

    دانلود رایگان مستند آخرین طوفان با زیرنویس فارسی The Last Storm 2018

  • دانلود بازی کامپیوتری Unsolved Case 3: The Scarlet Hyacinth Collector’s Edition

    دانلود بازی کامپیوتری Unsolved Case 3: The Scarlet Hyacinth Collector’s Edition

  • دانلود مستند داستان المنتال Good Chemistry: The Story of Elemental 2023

    دانلود مستند داستان المنتال Good Chemistry: The Story of Elemental 2023

  • دانلود رایگان فیلم Indiana Jones and the Temple of Doom 1984 BluRay

    دانلود رایگان فیلم Indiana Jones and the Temple of Doom 1984 BluRay

  • دانلود رایگان فیلم سینمایی مانع با دوبله فارسی SNAG 2023 WEB-DL

    دانلود رایگان فیلم سینمایی مانع با دوبله فارسی SNAG 2023 WEB-DL

  • بازی هزاردزدان

    بازی هزاردزدان

  • دانلود رایگان فیلم ترسناک ساعت با دوبله فارسی Clock 2023 WEB-DL

    دانلود رایگان فیلم ترسناک ساعت با دوبله فارسی Clock 2023 WEB-DL

  • دانلود انیمیشن جانی پاف: ماموریت مخفی Johnny Puff: Secret Mission 2023

    دانلود انیمیشن جانی پاف: ماموریت مخفی Johnny Puff: Secret Mission 2023