دسته بندی

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان در شب

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان در شب

دسته: اخبار, راهنمای سفر, گردشگری

| ؟

مدت زمان مطالعه: 13 دقیقه

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان در شب 

در سفر به اصفهان کجا بریم؟ جاهای دیدنی اصفهان در شب کدامند؟ برای شب گردی در اصفهان به کدام جاذبه دیدنی سر بزنیم؟ شهر اصفهان از جمله شهرهای دیدنی است که در سه دوره پایتخت ایران بوده است و به همین خاطر بناهای بسیار زیادی در این شهر وجود دارد. در میان جاذبه‌های دیدنی و ی اصفهان مکان‌هایی هستند که در شب بسیار جادویی و حور کننده می‌باشند و به گردشگران اجازه می‌د تا تجربه سفری فوق العاده و بی‌نظیر را در اصفهان به دست آورند. تا چه اندازه درباره  اطلاعات دارید؟

تماشای دیدنی‌های اصفهان در شب فرصت مناسبی است برای درک اینکه چرا به این شهر لقب نصف جهان داده شده است. در حقیقت شبگردی در اصفهان فرصت فوق العاده‌ای برای تجربه و لمس درخشش اعجاب انگیز و زیبایی‌های موجود در این شهر است. در واقع می‌توان گفت: که اصلی‌ترین جاذبه‌های اصفهان آثار تاریخی و سازه‌های باشکوهی هستند که از دورانهای مختلف به جای مانده‌اند. اگر تصمیم دارید که سفری به اصفهان داشته باشید و می‌خواهید به شبگردی در اصفهان بپردازید با ما همراه شوید تا شما را با چندی از بهترین مراکز گردشگری اصفهان در شب آشنا کنیم.

لیست جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان در شب

اصفهان دارای جاذبه‌های دیدنی جذابی است که نه تنها در روز بلکه در شب بسیار مجذوب و خیره کننده هستند در واقع می‌توان گفت: تمامی جاهای دیدنی اصفهان در شب لنگ و لعاب دیگری پیدا می‌کنند. شبگردی در اصفهان چه در نیمه اول سال و چه نیمه دوم سال جذابیت‌های خاص خود را دارد و در هر موقع از سال می‌توانید زیبایی‌های آنها را متفاوت‌تر مشاهده کنید.

قبل از اینکه چمدانتان را برای سفر به اصفهان ببندید یک لیست مناسب از جاهای تفریحی اصفهان در شب و همچنین مکان‌های دیدنی اصفهان در شب همراه آدرس تهیه کنید تا در زمان اقامت در اصفهان دیگر ذهنتان درگیر این پرسش نباشد که در اصفهان برای شبگردی کجا بریم؟

1-

سی و سه پل از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب
بازدید از سی و سه پل در شب

یکی از مهم‌ترین و مشهورترین دیدنی‌های اصفهان در شب، سی و سه پل است. این پل در طول تاریخ با نام‌های مختلفی خوانده‌ شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پل شاه‌عباسی، پل الله‌وردی خان، پل جلفا، پل چهل چشمه و پل سی‌وسه چشمه اشاره کرد.

این پل زیبا و دیدنی اصفهان از ۳۳ دهانه تشکیل شده است که ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض دارد. انعکاس تصویر پل در آب زیبایی آنرا دو چندان می‌کند. این اثر در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

بازدید از این بنای دیدنی هم در روز و هم در شب زیبایی‌های خاص خود را دارد. پیشنهاد ما به شما دوستانی که قصد سفر به اصفهان را دارید این است که برای تماشای این پل زیبا زمانی که زاینده رود پرآب است به آنجا بروید.

  • آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان چهارباغ

2- پل خواجو

پل خواجو از بهترین جاهای گردشگری اصفهان در شب
پل خواجو

یکی از پل‌های تاریخی و زیبای اصفهان که در زمان خود جز زیباترین پل‌های دنیا به شمار می‌رفته است پل خواجو است. بازدید از این پل و قدم زدن روی آن مخصوصاً غروب و اوایل شب لذت بخش‌ترین تفریح برای گردشگران است. پل خواجو که در شرق سی و سه پل قرار دارد از نظر استحکام، تقارن و سبک معماری یکی از پل‌های منحصر به فرد ایران به حساب می‌آید.

این پل به عنوان زیباترین پل‌های عصر صفوی شناخته است و به خاطر معماری و تزیینات کاشی‌کاری که در طراحی و ساخت این پل به کار رفته‌اند شهرت بسیاری پیدا کرده است.

پل خواجو در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

این پل یک شاهکار معماری دوران صفوی است که طبق برخی منابع معماری بی‌شباهت به پل طبیعت تهران نمی‌باشد. پل خواجو ۱۳۳ متر طول، ۱۲ متر عرض و هفت و نیم متر معبر دارد که در ساخت آن از مصالحی همچون آجر سنگ و ساروج استفاده شده است.

در واقع این پل به عنوان سطح زیرزمینی در برابر دریاچه مخزن آب زیرزمینی اصفهان عمل می‌کند. پل خواجو نه تنها محلی برای عبور و مرور است بلکه دارای ساختمان شاه نشین نیز می‌باشد که محل اقامت موقت شاهان و بزرگان بوده است.

3- میدان عتیق

معرفی میدان کهنه اصفهان
معرفی میدان کهنه اصفهان

وجود نورپردازی و فواره‌های باشکوهی که در این میدان قرار دارند در شب فضای خاصی را ایجاد می‌کند. میدان عتیق بزرگترین و قدیمی‌ترین میدان شهر اصفهان است که تا قبل از ساخت میدان نقش جهان مرکز شهر اصفهان بوده است.

این میدان قدیمی که یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب است که مسیر ارتباطی بین مسجد جامع با مکان‌هایی همچون بازار بزرگ، کاروانسرای کاسه‌گران و بنای هارونیه می‌باشد.

4- میدان نقش جهان

شب گردی در نقش جهان اصفهان
آشنایی با میدان نقش جهان

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب میدان نقش جهان است که جزو باشکوه‌ترین دیدنی‌های این شهر به شمار می‌آید و مربوط به دوران صفویان است.

میدان نقش جهان مجموعه‌ای برجسته تاریخی در ایران و جهان است که طول آن بیش از ۵۰۰ متر و عرض آن ۱۶۰ متر است همچنین دور تا دور آن را ۲۰۰ حجره در دو طبقه پوشانده‌اند و چهار بنای تاریخی ارزنده در قسمت‌های مختلف آن خودنمایی می‌کند. از جمله آثار تاریخی اطراف میدان نقش جهان می‌توان به مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، بازار قیصری و کاخ عالی قاپو اشاره کرد که دیدن هر کدام از آنها حس خوبی را به شما انتقال می‌دهد.

این جاذبه دیدنی اصفهان در هشتم بهمن ماه ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید همچنین در اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ از نخستین آثار ایرانی بود که در فهرست یونسکو ثبت شد.

  • آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

5- خیابان چهار باغ عباسی

آشنایی با خیابان چهار باغ عباسی اصفهان برای دیدن در شب
آشنایی با خیابان چهار باغ عباسی

در گوشه و کنار بافت قدیمی اصفهان آثار ارزشمند تاریخی بسیاری را می‌توانید ببینید که خیابان چهارباغ عباسی یکی از آنهاست. این خیابان از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در فصل پاییز و شب می‌باشد و از پر اهمیت‌ترین آثار دیدنی اصفهان به شمار می‌آید.

چهارباغ عباسی در واقع مجموعه‌ای از چند چهارباغ است که نام یکی از آنها بر تمامی مجموعه نهاده شده است. چهارباغ عباسی از سی و سه پل آغاز می‌شود به سمت شمال شهر امتداد دارد و در سمت جنوبی شهر تا دروازه شیراز ادامه پیدا می‌کند.

این خیابان زیبا بعد از تعیین اصفهان به‌عنوان پایتخت در عصر شاه عباس اول و به دس وی ساخته شدند.

  • آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی

6- محله جلفا

محله جلفا اصفهان کجاست؟

یکی از محله‌های انی نشین دوران صفویه که در اصفهان واقع شده محله جلفا است که از جمله بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب به شمار می‌آید با رفتن به این محله شاهد یک دنیای جدید از معماری و فرهنگ غربی در دل اصفهان خواهید بود.

این محله که از قدیمی‌ترین محله‌های اصفهان است به دلیل حفظ بافت سنتی و ساختار قدیمی خود از جمله جاذبه‌های گردشگری جذاب در اصفهان به شمار می‌آید. وجود بناهای خشتی زیبا، خیابان‌های سنگ فرش شده، کافه‌های قدیمی و کلاسیک و مغازه‌های کوچک محله جلفا را به یکی از دیدنی‌های اصفهان تبدیل کرده است.

در محله جلفا که محل سکونت ارامنه اصفهان است کلیسای تاریخی وانک که از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشد نیز وجود دارد. بنابراین اگر تصمیم دارید برای شبگردی به این محله قدیمی اصفهان بروید تایم خود را جوری برنامه‌ریزی کنید که هم از کلیسای تاریخی وانک دیدن کنید و هم غروب آفتاب در این محله خود را برای نوشیدن قهوه در کافه‌های دنجش دعوت کنید.

7- پارک صُفّه

شهر اصفهان به خاطر وجود بناهای تاریخی جاذبه‌های طبیعی و صنایع دستی فراوان از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌آید.

یکی از جاذبه‌های تفریحی گردشگری اصفهان که تمامی عناصر جذب گردشگر را در خود دارد پارک صُفه است که به دلیل ارتفاع زیاد دارای چشم انداز فوق العاده زیبایی از شهر اصفهان می‌باشد به همین خاطر است که به آن لقب بام اصفهان داده شده است.

از جمله دیدنی‌های این پارک می‌توان به چشمه درویش، چشمه گل زرد، چشمه خاچیک و قلعه شاه دژ اشاره کرد. علاوه بر این‌ها پارک صُفه از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی همچون زیپ لاین و تله کابین نیز برخوردار می‌باشد.

به خاطر وجود جاذبه‌های تفریحی و گردشی که در این پارک وجود دارد آنرابه عنوان منطقه تفریحی و یکی از زیباترین دیدنی‌های اصفهان در شب می‌توان معرفی کرد.

  • آدرس: اصفهان، بلوار شهدای صفه
  • تلفن: ۰۳۱۳۶۷۵۹۰۱۱

8- پارک ناژوان

معرفی پارک ناژوان

از دیگر جاذبه‌های فوق العاده اصفهان برای شبگردی پارک ناژوان است که ترکیبی از ساحل زیبای زاینده رود، پارک جنگلی، مراکز و امکانات گردشی و تفریحی و کوچه باغ‌های بکر می‌باشد.

این جاذبه فوق العاده وسعتی ۱۲۰۰ هکتاری دارد که امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی همچون: زمین‌بازی کودکان، پارک بادی، مسیر دوچرخه‌سواری، فضای جنگلی با آلاچیق‌های متعدد، عکاس‌خانه، زمین ماسه، امکانات قایق‌رانی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، ایستگاه‌های درشکه‌سواری را در خود جای داده است و تبدیل به یک مکان فوق‌العاده برای پینیک و تفریحات شده است.

علاوه بر امکانات تفرحی و رفاهی که در پارک ناژوان وجود دارد این پارک دارای بخش‌های تفریحی و دیدنی بسیار دیگری نیز می‌باشد که از جذابترین آنها می‌توان به بخش‌های مانند: باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، موزه صدف، تله سیژ، شهربازی و… اشاره کرد.

  • آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

9- پارک مشتاق

پارک مشتاق

یکی از زیباترین پارک‌های اصفهان بوستان مشتاق است که به خاطر وجود زاینده رود و آبی که در این رود جریان دارد فضای سبز زیادی را در خود جای داده است.

بوستان مشتاق که از بهترین جاهای دیدنی تفریحی اصفهان در شب می‌باشد از محدوده پل خواجو شروع و تا پل شهرستان ادامه دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و پیک نیک به شمار می‌آید. این پارک فضایی مناسب برای یک تفریح سالم و شاد است چرا که هر زمان دوست داشته باشید می‌توانید برای پیاده‌روی به این بوستان بروید یا برای پیک نیک‌های دوستانه و خانوادگی آن را انتخاب کنید.

علاوه بر این، پارک مشتاق دارای فضای بازی برای کودکان نیز می‌باشد که می‌تواند آنها را سرگرم کند همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید در بخش رودخانه بوستان مشتاق قایق سواری کنید.

  • آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد ازخیابان عبدالله انصاری، حاشیه زاینده رود

10- باغ فدک

تفریحات باغ فدک اصفهان

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تفریحی اصفهان که محلی ایده‌آل برای کمپینگ و گردشگری است باغ فدک است که دارای وسعت ۸۵ هزار هکتار می‌باشد. باغ فدک که در واقع یک پارک جنگلی زیبا با امکانات تفریحی رفاهی متعدد در اصفهان است یکی از بهترین مکان‌ها برای شبگردی در اصفهان به شمار می‌آید. چرا که وجود دریاچه مصنوعی در باغ فدک باعث شده که گردشگران زیادی برای تفریح و پیاده‌روی شبانه از آن دیدن کنند.

از جمله امکانات تفریحی و رفاهی که در این باغ وجود دارد می‌توان به زمین‌های ورزشی، کتابخانه و سالن مطالعه، زمین اسکیت، محوطه بازی کودکان، باغ بانوان، سکوهای نصب چادر، فضای سبز، محل ظرفشویی، آب‌خوری، دستشویی و سرویس بهداشتی، پارکینگ خودرو، بازارچه خرید، پارک بادی، سینمای پنج بعدی و نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد.

  • آدرس: اصفهان، خیابان کاوه، بلوار آزادگان

سوالات متداول معرفی جاهای دیدنی و گردشگری اصفهان در شب

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان در شب کدامند؟

سی و سه پل، پل خواجو، میدان عتیق، میدان نقش جهان، خیابان چهارباغ عباسی، محله جلفا، پارک صفه، پارک ناژوان، پارک مشتاق و باغ فدک

؟

در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

؟

از جمله آثار تاریخی اطراف میدان نقش جهان می‌توان به مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، بازار قیصری و کاخ عالی قاپو اشاره کرد.

؟

زمین‌بازی کودکان، پارک بادی، مسیر دوچرخه‌سواری، فضای جنگلی با آلاچیق‌های متعدد، عکاس‌خانه، زمین ماسه، امکانات قایق‌رانی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، ایستگاه‌های درشکه‌سواری

پیشنهاد میشه حتما ببینید

پیشنهاد سر دبیر

  • معرفی 31 فیلم ترسناک ایرانی ؛ وحشتناک ترین و دلهره آورترین فیلم های سینمای ایران

    معرفی 31 فیلم ترسناک ایرانی ؛ وحشتناک ترین و دلهره آورترین فیلم های سینمای ایران

  • دانلود انیمیشن در مسیر کتل هیل A Mystery on the Cattle Hill Express 2023

    دانلود انیمیشن در مسیر کتل هیل A Mystery on the Cattle Hill Express 2023

  • بازی هزاردزدان

    بازی هزاردزدان

  • دانلود انیمیشن جیرجیرک و مورچه با دوبله فارسی Cricket and Antoinette 2023

    دانلود انیمیشن جیرجیرک و مورچه با دوبله فارسی Cricket and Antoinette 2023

  • دانلود بازی تخته گچی TakhteGachi 1.2 حدس نقاشی گروهی برای اندروید

    دانلود بازی تخته گچی TakhteGachi 1.2 حدس نقاشی گروهی برای اندروید

  • فیلم خبرچین و جاسوس با زیرنویس فارسی

    فیلم خبرچین و جاسوس با زیرنویس فارسی

  • دانلود رایگان فیلم کونگ فوی مرگبار با دوبله فارسی Kung Fu Jungle 2014

    دانلود رایگان فیلم کونگ فوی مرگبار با دوبله فارسی Kung Fu Jungle 2014

  • دانلود فیلم خاطرات یک قاتل با زیرنویس فارسی Memoir of a Murderer 2017

    دانلود فیلم خاطرات یک قاتل با زیرنویس فارسی Memoir of a Murderer 2017

  • دانلود فیلم ترسناک گرفتار در خانه روستایی Trapped in the Farmhouse 2023

    دانلود فیلم ترسناک گرفتار در خانه روستایی Trapped in the Farmhouse 2023

  • فیلم سینمایی قهرمان با دوبله فارسی

    فیلم سینمایی قهرمان با دوبله فارسی

  • دانلود فیلم سینمایی شوالیه با زیرنویس فارسی Chevalier 2022 WEB-DL

    دانلود فیلم سینمایی شوالیه با زیرنویس فارسی Chevalier 2022 WEB-DL

  • فیلم سینمایی خالق با دوبله فارسی

    فیلم سینمایی خالق با دوبله فارسی