دسته بندی

راهنمای سفر به اهواز

راهنمای سفر به اهواز

دسته: اخبار, راهنمای سفر, گردشگری

| هر آنچه در سفر به اهواز باید بدانید

  • مدت مطالعه: 17 دقیقه
راهنمای سفر به اهواز

 

بدون شک با شنیدن نام اهواز به یاد رود کاروواهید افتاد رودی که در کنار آن می‌توانید لحظات شاد و خوشی را سپری کنید. اهواز که که شاهد چندین سال جنگ تحمیلی بوده است به قدری زیباست و مردمانش سخاوند و بزرگوارند که باعث شده سالانه افران زیادی با اهداف مختلف به این شهر سفر کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در  به اهواز کمک حال شما عزیزانی باشیم که قصد دارید برای اولین بار به این شهر جنوبی ایران سفری داشته باشید. در این راهنما می‌خواهیم شما را با آداب و رسوم مردم اهواز، سوغات، جاهای دیدنی و تفریحی، هتل‌ها و غذاهای خوشمزه محلی اهواز آشنا کنیم.

یکی از دلچسب‌ترین شهرهای جنوبی ایران که برای سفر به خطه‌های گرم کشور بهترین گزینه و بهترین مقصد می‌باشد شهر اهواز است. شهری که دارای اصالت تاریخی بالایی است و روزگار پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. اهواز شهری است پرجمعیت و وسیع که مرکز استان خوزستان می‌باشد و هفتمین شهر پرجمعیت کشور ایران است. این شهر زیبایی‌های خاص و بی‌نظیری دارد و شب‌های آن بسیار شلوغ است به همین خاطر بسیاری از مراکز تفریحی، تجاری و رستوران‌های این شهر تا دیر وقت باز هستند با این حساب در سفر به اهواز باید خود را برای یک شبگردی آماده کنید.

راهنمای کامل سفر به اهواز
راهنمای کامل سفر به اهواز

شهر اهواز که مرکز استان خوزستان می‌باشد از جمله کلان شهرهای ایران است که قومیت‌های گوناگونی در دل خود جای داده است. مردم مهمان نواز این شهر به دو زبان فارسی و عربی سخن می‌گویند در واقع باید بگوییم که گویش عربی اهوازی‌ها از نوع گویش عربی عراقی خلیجی است و تفاوت زیادی با عربی حجاز دارد.

این شهر که از جمله شهرهای نفت خیز ایران است تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور دارد. اهواز دارای جاذبه‌های دیدنی و زیبای بسیار زیادی همچون رود کارون می‌باشد که در هر زمانی می‌توان در کنار آن قدم زد و از صدای آب لذت برد. در ادامه راهنمای سفر به اهواز همراه ما باشید تا شما را با این شهر زیبا بیشتر آشنا کنیم.

شهر اهواز دومین شهر در بین گرمترین شهرهای ایران شناخته شده است و در اکثر روزهای سال دمای بالایی دارد.به طور کلی دمای هوای اهواز در بهار از ۲۲ درجه تا ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد، در تابستان در اکثر روزها بالای ۴۵ درجه و در برخی از روزها بالای ۵۰ درجه است، در پاییز دمای هوا از ۱۳ تا ۳۵ درجه متغیر می‌باشد و در فصل زمستان دمای هوا از ۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

بنابراین برای سفر به اهواز باید قبل از هر اقدامی نسبت به شرایط آب و هوایی این شهر و بهترین زمان سفر به اهواز اطلاع داشته باشید.

بهترین فصل برای سفر به اهواز

همانطور که در پاارگراف قبل هم عنان کردیم، شهر اهواز که در بخش جلگه‌ای استان خوزستان قرار گرفته است در تابستان دارای دمای هوای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد می‌باشد و زمستان‌ها دمای هوا ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر کاهش می‌یابد. پس می‌توان گفت: که اهواز شهری است که فقط دو فصل پاییز و تابستان را دارد که تابستان‌های فوق العاده گرم و طاقت فرسا و پاییزی همیشه بارانی دارد.

با توجه به اینکه اهواز دارای شرایط آب و هوایی اقلیم‌های گرم جنوبی است در فصل‌های گرم سال به شدت دارای گرمای شدیدی است و در فصول سرد سال همچون پاییز و زمستان از آب و هوایی معتدل و خنک برخوردار است. می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که، بهترین فصل سفر به اهواز اواخر پاییز تا اوایل بهار می‌باشد اما باید آمادگی بارندگی‌های شدید و سیل آسا را در این برهه زمانی داشته باشید.

راهنمای سفر به اهواز با

راه‌های سفر به اهواز همچون سایر شهرهای ایران بسیار متنوع است شما هم می‌توانید از طریق زمینی و هم هوایی به این شهر زیبا سفر خود را آغاز کنید. اینکه تصمیم داشته باشید با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی به اهواز سفر کنید امری است کاملاً سلیقه‌ای.

برای اینکه بهتر و راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که چطور به اهواز سفر کنید در ادامه راه‌های مختلفی را که می‌توانید به این شهر سفر کنید در اختیارتان قرار خواهیم داد و در رابطه با هر یک از این راه‌های سفر اطلاعاتی را شرح می‌دهیم.

یکی از راه‌های سفر به اهواز، سفر با هواپیما است که آسان‌ترین روش برای سفر می‌باشد. به طور متوسط روزانه ۷۰ پرواز داخلی و بین‌المللی به اهواز سفر می‌کند با این حساب شما می‌توانید هر یک از ایرلاین‌هایی همچون ماهان، کاسپین، آتا، کارون بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده در سریع‌ترین زمان ممکن به اهواز برسید.

اگر محدودیت زمانی برای سفر ندارید و می‌خواهید با آرامش سفر خود را آغاز کنید می‌توانید برای سفر به اهواز بلیط قطار تهیه کنید. طارهای راه آهن خرمشهر از شهر اهواز عبور می‌کند و در ایستگاه راه آهن این شهر توقف دارند.

از دیگر راه‌های سفر به اهواز که مقرون به صرفه‌تر است سفر با شخصی و اتوبوس است که به راحتی از هر شهر ایران می‌توانید به سمت اهواز سفر کنید. این روش سفر مناسب افرادی است که هم ترس از هواپیما و سفرهای هوایی دارند و هم اینکه زمان بسیار زیادی را برای سفر خود مدیریت کرده‌اند و می‌دانند که در طول سفر وقت کافی برای گردش خواهند داشت.

یکی دیگر از مزیت‌های سفر به اهواز با خودرو شخصی این است که در طول مسیر از شهرهای زیادی عبور خواهید کرد که می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی آنها نیز دیدن کنید.

اقامت در اهواز

معرفی هتل‌های اهواز جهت اقامت
معرفی هتل‌های اهواز جهت اقامت

یکی از نکات بسیار مهمی که در راهنمای سفر به اهواز با اتوبوس می‌خواهیم به آن اشاره کنیم مسئله اقامت شما دوستان گردشگر در شهر اهواز می‌باشد. خوشبختانه شهر اهواز به خاطر وجود جاذبه‌های گردشگری دیدنی و تفریحی بسیاری که دارد دارای هتل‌های لوکس و قیمت مناسب زیادی است.

انتخاب هتل مناسب در شهر اهواز همچون سایر شهرهای ایران به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اگر برایتان هزینه هتل اهمیت چندان زیادی ندارد اقامت در هتل‌های ۵ ستاره لوکس و مجلل اهواز گزینه پیشنهادی ما به شما است که دارای انواع خدمات و امکانات تفریحی مناسبی می‌باشند. اما اگر  تمیز بودن هتل و امکاناتش برایتان اهمیت دارد ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت اقامت در هتل صرف کنید گزینه ما هتل‌های سه ستاره این شهر هستند. این هتل‌ها نیز از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار می‌باشند.

از آنجایی که اقامت در طول سفر از فاکتورهای بسیار مهم است که آسایش و لذت سفر به آن وابستگی زیادی دارد می‌خواهیم شما را با چندی از بهترین هتل‌های شهر اهواز از لوکس‌ترین تا ارزان قیمت‌ترین آشنا کنیم.

هتل پارس (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: اهواز، خیابان بيست و چهار متری، خیابان شهید عابدی
  • تلفن: 06132220091

هتل نیشکر اهواز (هتل 4 ستاره)

آدرس: اهواز، جاده گلستان، سه راهی گلستان، جنب اداره توسعه نی شکر

تلفن: 06133130166

هتل سومیا (هتل ستاره)

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان ۱۳ شرقی، جنب خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

تلفن: 06133919623

هتل اکسین اهواز (هتل 3 ستاره)

آدرس: اهواز، بلوار پاسداران، کوی ملت، نبش خیابان ۲۰ متری مقیمی زاده

تلفن: 06134474720

هتل ایران اهواز (هتل 2 ستاره)

آدرس: اهواز، خیابان شریعتی، چهاراه امام خمینی

هتل آپارتمان ایرانیکا (هتل 2 ستاره)

آدرس: اهواز، بلوار پاسداران، سه راه فرودگاه، بعداز شرکت ملی حفاری

پیشنهاد میشه حتما ببینید

پیشنهاد سر دبیر

  • دانلود بازی کامپیوتری Myth or Reality 2: Mystery of the Lake Collector’s Edition

    دانلود بازی کامپیوتری Myth or Reality 2: Mystery of the Lake Collector’s Edition

  • انیمیشن پری دریایی کوچولو با زیرنویس فارسی

    انیمیشن پری دریایی کوچولو با زیرنویس فارسی

  • دانلود انیمیشن گلیستن و ماموریت شاد Glisten and the Merry Mission 2023

    دانلود انیمیشن گلیستن و ماموریت شاد Glisten and the Merry Mission 2023

  • دانلود Combat Magic 2.21 – بازی اکشن «مبارزه های جادویی» اندروید + مود

    دانلود Combat Magic 2.21 – بازی اکشن «مبارزه های جادویی» اندروید + مود

  • دانلود فیلم صلیب آهنی: جاده نرماندی Iron Cross: The Road to Normandy 2022

    دانلود فیلم صلیب آهنی: جاده نرماندی Iron Cross: The Road to Normandy 2022

  • دانلود رایگان فیلم آگاهی با دوبله فارسی Awareness 2023 WEB-DL

    دانلود رایگان فیلم آگاهی با دوبله فارسی Awareness 2023 WEB-DL

  • دانلود رایگان سریال حذف با زیرنویس فارسی Delete 2023 TV Series

    دانلود رایگان سریال حذف با زیرنویس فارسی Delete 2023 TV Series

  • دانلود انیمه ژاپنی Detective Conan: Private Eye in the Distant Sea 2013

    دانلود انیمه ژاپنی Detective Conan: Private Eye in the Distant Sea 2013

  • بیوگرافی محمد شیری

    بیوگرافی محمد شیری

  • دانلود انیمه ژاپنی باباهای رفیق با زیرنویس فارسی Buddy Daddies 2023

    دانلود انیمه ژاپنی باباهای رفیق با زیرنویس فارسی Buddy Daddies 2023

  • دانلود فیلم دوستان نفرین شده با زیرنویس فارسی Cursed Friends 2022

    دانلود فیلم دوستان نفرین شده با زیرنویس فارسی Cursed Friends 2022

  • لطفا خراب نکنید: گنج کوهستان مه آلود ۲۰۲۳

    لطفا خراب نکنید: گنج کوهستان مه آلود ۲۰۲۳