دسته بندی

راه‌های مشاهده قبض تلفن ثابت و پرداخت آن

راه‌های مشاهده قبض تلفن ثابت و پرداخت آن

دسته: آموزش, اخبار

مدت مطالعه: 9 دقیقه

مشاهده قبض تلفن ثابت

دیگر زمان قبض‌های کاغذی برای تلفن‌ها به پایان رسیده و  از طریقه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. فرقی نمی‌کند به دسترسی داشته باشید یا خیر، راه‌های متعددی برای استعلام قبض تلفن ثابت و پرداخت آن وجود دارد؛ در این مقاله از  به معرفی انواع روش‌های دریافت قبض تلفن ثابت می‌پردازیم.

تلفن ثابت از ابزارهای ضروری و پرکاربرد در خانه و محل کار است و بنابر اعلام شرکت مخابرات، صورت حساب آن باید ماهانه و در مهلت زمانی مشخص شده پرداخت گردد تا از قطع یک‌طرفه خط تلفن جلوگیری شود. با حذف قبض‌های کاغذی، مشترکین برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت خود با مشکلاتی روبرو هستند. شرکت مخابرات برای حل این مشکل، روش‌های مختلفی را برای دریافت قبض تلفن ثابت مهیا کرده است. در ادامه این مطلب به روش‌های و نحوه‌ی پرداخت آواهیم پرداخت؛ با ما همراه شوید.

در ادامه با راه های مشاهده قبض تلفن ثابت آشنا خواهیم شد.

1.

یکی از ساده‌ترین راه های مشاهده‌ی قبض تلفن ثابت، استفاده از کدهای ussd است. در این شیوه حتی نیازی به اینترنت هم ندارید و پس از استعلام قبض تلفن ثابت، می‌توانید برای پرداخت آن از طریق وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، اقدام نمایید.

  • کد دستوری#2020*: یکی از راه‌های استعلام قبض تلفن ثابت این است که با گوشی همراه خود کد #2020* را شماره‌گیری کرده و از منوی باز شده گزینه «صورت‌حساب» را انتخاب نمایید. در مرحله بعد پیش شماره و شماره تلفن ثابت منزل یا محل کار را وارد کنید. در مرحله بعدی گزینه «قبض تلفن ثابت» را انتخاب کنید. اکنون قبض میان‌دوره و پایان دوره را مشاهده خواهیدکرد. برای دریافت شناسه قبض تلفن ثابت و پرداخت آن می‌توانید گزینه «ش‌قبض و ش پرداخت» را انتخاب کرده و گزینه SEND را بزنید. پس از ارسال این گزینه دقایقی بعد شناسه پرداخت و صورتحساب میان‌دوره و پایان دوره تلفن ثابت شما ارسال می‌گردد. اکنون برای پرداخت قبض تلفن به درگاه‌های آنلاین بانک‌های مختلف مراجعه کنید و یا به صورت حضوری به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه و اقدام به تسویه حساب نمایید.
  • کد دستوری #۷۸۰*: نحوه‌ی پرداخت قبض تلفن ثابت با این کد به این صورت است که ابتدا این کد را شمارگیری کرده و گزینه را که مربوط به پرداخت قبوض است را وارد نمایید. سپس عدد 5 را وارد و گزینه Send را بزنید. شماره تلفن همراه با پیش شماره وارد نمایید. اکنون اطلاعات صورتحساب پایان دوره یا میان دوره را  انتخاب نموده و پس از مشاهده قبض تلفن ثابت نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.
  • کد دستوری #1*: نحوه‌ی پرداخت فوری قبض تلفن ثابت با استفاده از این کد به این صورت است که ابتدا می‌بایست این کد را شماره‌گیری نمایید. عدد 3 مربوط به پرداخت قبض است آن را وارد نمایید. مرحله بعد عدد 5 را وارد و گزینه Send را انتخاب نمایید. شماره تلفن ثابت را همراه با پیش شماره وارد نمایید. اکنون قبض پایان‌دوره یا میان‌دوره را انتخاب و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

مشاهده قبض تلفن ثابت از طریق وبسایت مخابرات

2. ؛ نحوه ی پرداخت فوری قبض تلفن ثابت

یکی از روش‌ های دریافت قبض تلفن خانگی (ثابت) مراجعه به سامانه مخابرات من است. سامانه مخابرات من خدمات متنوع و مختلفی را در اختیار مشترکین تلفن ثابت قرار می‌دهد و نسخه ی این سامانه نیز در دسترس است. در این سامانه بدون نیاز به دریافت قبض کاغذی تلفن ثابت می‌توانید به ریز کارکرد و جزئیات قبض دسترسی پیدا کنید.

برای ورود به سامانه مخابرات من ابتدا باید شماره همراه که به نام خودتان است را وارد کرده و در سامانه احراز هویت دولت من، مراحل احراز هویت و ورود را انجام دهید. پس از واردکردن شماره تلفن همراه بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. کد تاییدیه‌ به شماره همراه شما ارسال می‌شود. کد تاییدیه را وارد و به سامانه مخابرات من وارد شوید.

پرداخت قبض تلفن ثابت در سایت مخابرات

در صفحه مربوط به مشخصات اطلاعات شناسنامه‌ای خود را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید. از نوار سمت راست گزینه « پیشخوان» را انتخاب نمایید. در این مرحله در صفحه باز شده خط تلفن‌های خود را مشاهده می‌نمایید. اگر در لیست شما خط تلفنی  وجود نداشت، از قسمت بالای صفحه گزینه «افزودن خط جدید» را باز کرده و گزینه «افزودن خط تلفن دیگران» را انتخاب نمایید.

شماره تلفن ثابت همراه با پیش شماره و کد ملی صاحب خط را تایپ و گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید. کد تاییدیه‌ای برای مالک خط تلفن ثابت پیامک می‌شود که با وارد کردن آن قادر خواهید بود به خدمات روی این خط تلفن ثابت دسترسی داشته باشید. اکنون با ورود دوباره به پیشخوان، اطلاعات قبض میان‌دوره و پایان‌دوره را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه «مشاهده جزئیات قبض» صورتحساب خط تلفن ثابت شما به نمایش در می‌آید.

در صورت ایل می‌توانید نسخه PDF این قبض را دانلود و نسبت به چاپ قبض تلفن خانگی اقدام نمایید. با انتخاب گزینه پرداخت در صفحه پیشخوان می‌توانید به سادگی از طریق درگاه‌های بانکی، صورتحساب خود را پرداخت نمایید. نحوه‌ی پرداخت قبض تلفن ثابت در این سامانه به این صورت است که پس از انتخاب گزینه پرداخت، وارد صفحه پرداخت می‌شوید. لازم است از کارت بانکی استفاده کنیدکه دارای ز پویا باشد. پس از این که اطلاعات خواسته شده را وارد کردید، گزینه پرداخت را انتخاب نمایید. در صورت صحت اطلاعات کارت بانکی، هزینه قبض تلفن ثابت شما با موفقیت پرداخت می‌شود و یک رسیدکه شامل شماره پیگیری و تاریخ پرداخت است برای شما نمایش داده می‌شود. انجام فرآیند پرداخت در این سامانه به طور کامل 1تا 2 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین یکی از سریع‌ترین راه‌های پرداخت قبض تلفن ثابت به حساب می‌آید.

3.

یکی از روش های پرداخت قبض تلفن ثابت در سامانه خدمات غیر متمرکز مخابرات، گرفتن شماره 2000 با خط تلفن ثابت است. نحوه ی پرداخت قبض تلفن ثابت در این سامانه به این صورت است که پس از تماس با شماره 2000، دکمه 1 را فشار دهید. مرحله بعد شماره تلفن شما که با آن به این سامانه تماس گرفته‌اید برایتان خوانده می‌شود، در صورت صحیح بودن دکمه 1 را فشار دهید. در این قسمت به گزینه‌های پرداخت قبض پایان‌دوره یا میان‌دوره دسترسی پیدا کرده و نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنید.

شماره دیگری که می‌توانید از آن به منظور استعلام قبض تلفن ثابت و پرداخت آن استفاده نمایید، شماره 1818 می‌باشد. ابتدا  با شماره 1818 تماس بگیرید. مرحله بعد عدد 1 را  واردکنید. شماره تلفن ثابت شما که با آن تماس گرفته‌اید، خوانده می‌شود در صورت صحیح بودن آن عدد 1 را وارد کنید. مرحله بعد برای اعلام و پرداخت قبض پایان دوره عدد 1 را ورد کنید. بعد از اعلام صورتحساب شماره تلفن ثابت عدد 1 را انتخاب و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

4.

برای دریافت قبض تلفن ثابت می‌توانید از برنامه‌ها و پلتفرم‌های مختلف در دسترس، به آسانی و با وارد کردن شماره تلفن خود اقدام نمایید. در ادامه به معرفی تعدادی از برنامه‌ها و سایت‌ها می‌پردازیم.

مشاهده قبض تلفن ثابت در قبضینو

  • قبضینو: یک برنامه مشاهده قبض تلفن ثابت است که‌ پس از ورود به آن و احراز هویت از طریق پیامک، گزینه قبض تلفن را انتخاب و با وارد کردن شماره تلفن ثابت خود از صورتحساب بدهی میان دوره و پایان دوره مطلع شوید و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

استعلام قبض تلفن ثابت با دیجی پی

  • دیجی‌پی: یک پلتفرم دیگر است که نسخه موبایل و وب آن در دسترس است. مشاهده قبض تلفن ثابت با استفاده از برنامه دیجی‌پی امکانپذیر است. ابتدا باید به حساب کاربری خود در دیجی‌پی وارد شده و گزینه تلفن را انتخاب کنید. در صفحه باز شده برای دریافت قبض تلفن ثابت، شماره تلفن ثابت همراه با کد شهر را وارد کرده و صورتحساب خود را استعلام نمایید. در این برنامه همچنین امکان دریافت شناسه قبض تلفن ثابت و پرداخت آن وجود دارد.

استعلام قبض تلفن ثابت با آپ

  • آپ: با این برنامه می‌توانید هم قبض موبایل و هم قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. با نصب این اپلیکیشن بر روی موبایل خود، اطلاعات مربوط به قبض تلفن ثابت خود را دریافت و همچنین فرآیند پرداخت را تکمیل نمایید.
  • اپلیکیشن ایوا: در اپلیکیشن موبایلی ایوا امکان مشاهده قبض تلفن ثابت برای مشترکین امکانپذیر است. این نرم‌افزار خدمات متعددی از جمله پرداخت قبض تلفن‌های ثابت را به صورت آنلاین در اختیار مشترکان تلفن ثابت قرار می‌دهد.
  • سایت آسان پرداخت: یکی از روش‌های مشاهده قبض تلفن ثابت و پرداخت آن مراجعه به سایت آسان پرداخت است. در صفحه اصلی سایت و منوی پرداخت، گزینه قبض تلفن ثابت را انتخاب کنید. شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید و یکی از گزینه‌های میان‌دوره و پایان‌دوره را انتخاب نمایید. سپس گزینه استعلام را کلیک نمایید. اکنون می‌توانید اطلاعات قبض تلفن خود را مشاهده و از طریق همین سایت پرداخت نمایید.

پیشنهاد میشه حتما ببینید

پیشنهاد سر دبیر

  • دانلود فیلم سینمایی گردهمایی با دوبله فارسی Jalsa 2022 WEB-DL

    دانلود فیلم سینمایی گردهمایی با دوبله فارسی Jalsa 2022 WEB-DL

  • دانلود رایگان انیمیشن اودو با دوبله فارسی Odo 2021 TV Series

    دانلود رایگان انیمیشن اودو با دوبله فارسی Odo 2021 TV Series

  • سورپرایز ویژه کریس رونالدو برای ایرانی‌ها با یک پست اینستاگرامی +عکس

    سورپرایز ویژه کریس رونالدو برای ایرانی‌ها با یک پست اینستاگرامی +عکس

  • آموزش تنظیم نور لپ تاپ در ویندوزهای 7، 8، 10 و 11

    آموزش تنظیم نور لپ تاپ در ویندوزهای 7، 8، 10 و 11

  • دانلود رایگان فیلم ترسناک جن گیرها با زیرنویس فارسی The Exorcists 2023

    دانلود رایگان فیلم ترسناک جن گیرها با زیرنویس فارسی The Exorcists 2023

  • Magic Jigsaw Puzzles 7.4.3 – دانلود بازی فکری «پازلِ‌جادویی» اندروید + مود

    Magic Jigsaw Puzzles 7.4.3 – دانلود بازی فکری «پازلِ‌جادویی» اندروید + مود

  • سریال دوز روزانه آفتاب با زیرنویس فارسی Daily Dose of Sunshine 2023

    سریال دوز روزانه آفتاب با زیرنویس فارسی Daily Dose of Sunshine 2023

  • Bunny Pop 23.0922.00 – ترکاندن حباب ها و نجات خـرگــوش کوچولو ها + مود

    Bunny Pop 23.0922.00 – ترکاندن حباب ها و نجات خـرگــوش کوچولو ها + مود

  • دانلود فیلم مردی در زیرزمین با زیرنویس فارسی The Man in the Basement 2021

    دانلود فیلم مردی در زیرزمین با زیرنویس فارسی The Man in the Basement 2021

  • Ice Scream 5 1.2.7 – دانلود بازی ماجرایی ترسناک “جیغ یخی 5” اندروید + مود

    Ice Scream 5 1.2.7 – دانلود بازی ماجرایی ترسناک “جیغ یخی 5” اندروید + مود

  • دانلود رایگان فیلم سینمایی سردار جنگل با کیفیت عالی 720p DVD

    دانلود رایگان فیلم سینمایی سردار جنگل با کیفیت عالی 720p DVD

  • دانلود رایگان انیمیشن The Action Pack Saves Christmas 2022 WEB-DL

    دانلود رایگان انیمیشن The Action Pack Saves Christmas 2022 WEB-DL