دسته بندی

مشکلات مک بوک اپل

مشکلات مک بوک اپل

دسته: اخبار, کامپیوتر و لپ تاپ

؛ چرا MacBook نخریم؟

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

مشکلات مک بوک

 

اگر عزم خود را جزم نموده‌اید تا طبق علاقه زیاد خود به لپ تاپ‌های اپل یکی از آن‌ها را بخرید، باید بدانید که این محصولات پر طرفدار در عین داشتن طراحی بی‌نظیر خود، معایبی نیز دارند. بیایید تا سطح آگاهی‌تان از معایب و  بیشتر شود و بتوانید به پاسخ این سوال مهم برسید که آیا این محصول حرفه‌ای ارزش خریداری کردن را دارد یا نه؟

طبق نظر سنجی‌ها و طبقه بندی‌های صورت گرفته، لپ تاپ‌های اپل به عنوان قدرتمندترین تجهیزات دیجیتالی شناخته می‌شوند. این محصولات با قوی ترین و برترین ها تولید می شوند، پس جای تعجبی نیست اگر در زمره بهترین ها باشند. آیا مک بوک های اپل بی عیب و نقصند؟ محدودیت های لپتاپ اپل نشان داده است که در خرید آن باید دقت بیشتری داشت. آیا می‌دانید مشکلات مک بوک چیست؟ آیا با معایب لپ تاپ اپل آشنایی دارید؟ ادامه این مطلب سرگرمیم را بخوانید تا با حقایق مهم و جالبی در این زمینه آشنا شوید.

لپ تاپ‌های اپل با برخورداری از بهترین نرم‌افزارها و داشتن سخت‌افزارهای برتر، انتخاب اول اغلب خریداران هستند. اما معمولا توصیه می‌شود که قبل از انتخاب هر نوع مک بوک از این برند به مزایا و معایب آن نیز توجه شود. باید گفت که کاربران زیادی به علت محدودیت های لپتاپ اپل با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. این بدان معنی است که اپل نیز عاری از عیب نیست و با معایبی مواجه است.

مشکلات مک بوک چیست

معایب مک بوک چیست؟ آشنایی با مشکلات این سری از تجهیزات می‌تواند چشماریدار را هنگام خرید باز کند تا بتواند مطابق با نیاز و سطح کاربری خود نمونه بهتری را برگزیند. در این‌جا به سوال چرا MacBook نخریم، به طور تخصصی و مفصل پاسخ خواهیم داد. از دید شما این محصولات با چه نواقصی روبرو هستند؟

1. پشتیبانی نرم‌افزاری

نرم‌افزارها دنیای وسیعی دارند و هر نسخه نرم‌افزاری در جهت ارائه یک کارکرد اختصاصی طراحی شده است. آیا می‌دانستید که سیستم عامل macOS هر برنامه‌ای را قبول نمی‌کند؟ در ر شناسایی معایب لپ تاپ اپل این اولین دلیلی است که سبب انصراف از خرید می‌گردد. این حقیقت غیر قابل انکار است که مک بوک‌ها در نصب برنامه‌ها و ‌ها محدودیت دارند.

این در حالی است که سیستم عامل ویندوز این گونه نیست و طیف وسیعی از نرم‌افزارها را ساپورت می‌کند. اگر برای کار خود نرم‌افزار خاصی را استفاده می‌کنید، در انتخاب مک بوک کمی آهسته‌تر پیش بروید. چه بسا اصلا نتواند از برنامه مورد نظر شما حمایت کند. بر طبق بررسی‌ها، این یک مشکل و محدودیت بزرگ محسوب شده است.

2. محدودیت در ارتقا سخت‌افزار

به طور کلی، سخت‌افزارها می‌توانند با قابلیت ارتقا سطح طراحی شوند. به طور مثال بخش حافظه سیستمی قادر به افزایش ظرفیت می‌باشد. آیا این گونه توانمندی‌ها در همه تجهیزات الکترونیکی موجود است؟ یکی از مشکلات مک بوک، داشتن محدودیت در ارتقا سطح سخت‌افزار است. ضمن این‌که در طراحی و ساخت اغلب لپ‌تاپ‌های اپل با نصب پیچ‌های به خصوصی، مسیر راه‌یابی به سیستم و قطعات درونی مسدود شده است.

معایب لپ‌تاپ های اپل

این عوامل در کنار هم کاربر را با یک معذل بزرگ درگیر نموده است. البته برخی از مک‌بوک‌های اپل این قابلیت را دارند، اما معمولا نسخه‌های جدید و بسیار پیشرفته از این توانمندی برخوردار هستند. بهتر است در هنگام انتخاب یکی از محصولات اپل، این مورد به دقت ارزیابی شود. شایان ذکر است که این مشکل، یکی از مهم‌ترین معایب لپ تاپ اپل می‌باشد.

3. قیمت لپ‌تاپ اپل

یکی از مشکلات مک بوک و معذلاتی که طرفداران این محصولات با آن درگیر هستند، هزینه خرید بالای این محصولات است. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، لپ‌تاپ‌های اپل به عنوان گران‌ترین نمونه‌ها شناخته می‌شوند. معمولا با افزایش قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و قابلیت‌های لپ تاپ قیمت نیز به درجات بالاتری صعود می‌کند.

در این زمینه حتی ارزان‌ترین نمونه نیز در زمره محصولات گران قیمت قرار می‌گیرد. در واقع یکی از محدودیت های لپتاپ اپل که خرید آن را برای بسیاری به آرزو بدل کرده است، هزینه هنگفت آن‌ها می‌باشد. مک‌بوک‌ها نمونه های قابل حملی هستند که کاربران بیشتر به سمت آن‌ها کشیده شده اند. سوال مک بوک بخرم یا لپ تاپ برای اغلب خریداران این گونه از محصولات پیش می‌آید.

قیمت لپ تاپ اپل

4. عدم اجرای ویندوز

ویندوز یک سیستم عامل گرافیکی قدرتمند است که اغلب برنامه‌های طراحی شده می‌توانند بر روی آن به اجرا ایند. سیستم عاملی پر طرفدار که امکان دسترسی کاربران را بسیار زیاد کرده است. در گذشته مک ‌بوک‌ها جهت اجرای این سیستم عامل مشکلی نداشتند. زیرا پردازنده اینتل تداخلی با ویندوز نداشت و شرایط اجرای آن را فراهم می‌نمود.

یکی از مشکلات مک بوک به خصوص نمونه‌های جدید آن، عدم تناسب با ویندوز است. زیرا در این سری‌ها تراشه‌ای تحت عنوان M به کار می‌رود. این تراشه جایگزین پردازنده اینتل شده است. انواع تراشه M به ویندوز اجازه نمی‌د تا به طور صحیحی به اجرا دربیاید. البته معایب لپ تاپ اپل به همین موارد ختم نشده است.

5. میزان کیفیت وبکم

در دوران  گرایش به تماس‌های ویدئویی آنلاین و از راه دور بیشتر شد. یکی از بخش‌های کاربردی که در این زمان پر رنگ‌تر شد، وبکم لپ‌ تاپ‌ها بود. قابلیت جداسازی و رزولوشن تصویر در هر وبکم، لذت تماس و میزان وضوح تصاویر دریافتی را مشخص می‌کرد. یکی از محدودیت های لپتاپ اپل مربوط به میزان کیفیت وبکم می‌باشد.

نسخه‌های قدیمی این محصولات آن چنان رزولوشن کمی داشتند که کاربر را راضی نمی‌کرد. البته در نمونه‌های جدید با ارتقا درجه رزولوشن تصویر سعی کرده‌اند تا میزان کیفیت را بیشتر کنند. ولی باز هم با مشکلاتی مواجه است و کاربر را متحمل هزینه افزوده خواهد نمود. مک ‌بوک ایر از این حیث کیفیت کم‌تری را به خود اختصاص می‌دهد. اگر بر سر دوراهی مک بوک ایر بخریم یا نه، مانده‌اید، به کیفیت وبکم نیز توجه نمایید.

مک بوک های اپل

6. لپ تاپ اپل مناسب بازی نیست

یکی از سوالاتی که گیمرها در هنگام خرید سیستم مناسب از خود می‌پرسند این است که آیا مک بوک برای بازی مناسب است؟ یکی از نواقص برطرف نشده در این گروه از محصولات، عدم توسعه بخش گیمینگ در آن‌ها است. در عناوین قبلی ذکر شد که سیستم مک بوک با اجرای ویندوز تداخل دارد. همان طور که در جریان هستید، گیم‌های جهانی در بستر سیستم عامل ویندوز نصب و اجرا می‌شوند.

بنابراین یکی از معایب لپ تاپ اپل و مشکلات مک بوک ناهماهنگی با این سیستم است. در حقیقت این محصولات به هیچ وجه برای بازی کردن مناسب نخواهند بود و قادر نیستند تا انتظارت مورد نظر گیمرها را برآورده نمایند. این محصولات به طور معمول برای کارهای اداری و گرافیکی به کار می‌روند. در شرایط کنونی، این نقص یکی از محدودیت های لپتاپ اپل است که هیچ راه‌حلی برای آن گزارش نکرده‌اند.

جدید ترین محصولات اپل

7. کمبود پورت

یکی دیگر از مشکلات مک بوک، نداشتن پورت یا درگاه‌های جانبی زیاد است. پورت‌ها محلی برای اتصال دستگاه‌های جانبی از قبیل میکروفن، هدفون، فلش و غیره هستند. این تجهیزات تعامل لپ تاپ را با عوامل پیرامون خود ساده‌تر می‌نماید. یکی از تفاوت‌های اساسی مک بوک اپل با نمونه‌های مشابه خود کاهش تعداد پورت‌ها در آن است. شرکت اپل بر این عقیده است که افزایش درگاه از میزان کیفیت کاری گجت‌ها می‌کاهد. از این رو با کاهش تعداد پورت سعی در ارتقا گجت‌های خود دارد.

تنها پورتی که در سری‌های مختلف هم‌چنان محفوظ مانده است، پورت USB می باشد. در نسخه‌های جدید مک بوک، به خصوص مک بوک‌های پرو شاهد حضور پورت‌هایی هم‌چون HDMI نیز هستیم. با این حال یکی از محدودیت های لپتاپ اپل کمبود درگاه جانبی عنوان می‌شود. هر چند اپل استفاده از داک را به کاربران خود پیشنهاد می‌نماید تا بتوانند از این مانع به خوبی عبور کنند.

8. محدودیت در حافظه

یکی از مشکلات مک بوک، محدودیت در حافظه و کمبود فضا جهت ذخیره‌سازی اطلاعات ورودی است. این در حالی است که اغلب افراد برای انواع فعالیت خود به حافظه داخلی زیادی نیاز دارند تا با خیال راحت اقدام به ذخیره کردن اطلاعات و برنامه‌های خود نمایند. به طور معمول لپ تاپ‌هایی با سیستم عامل ویندوز حداقل دو برابر بیشتر از لپ تاپ‌های اپل فضای ذخیره‌سازی دارند.

مک بوک‌های قدرتمند با حافظه زیاد، بسیار گران قیمت هستند. ضمن این‌که ارتقا حافظه دستگاه نیز نیازمند پرداخت هزینه زیادی خواهد بود که ممکن است کاربران شرکت اپل از عهده آن برنیایند. در قیاس با این معذل شرکت اپل، سایر لپ تاپ‌ها با هزینه اندکی ارتقا حافظه در آن‌ها امکان پذیر شده است. البته این نوع از معایب لپ تاپ اپل به کمک فضای ذخیره‌سازی ابری قابل حل است. منتها استفاده از فضای ابری اتصال دائمی را می‌طلبد که باز هم هزینه بردار خواهد بود.

طراحی لپتاپ اپل

پیشنهاد میشه حتما ببینید

پیشنهاد سر دبیر

  • دانلود سریال یک نور کوچک با زیرنویس فارسی A Small Light 2023 TV Series

    دانلود سریال یک نور کوچک با زیرنویس فارسی A Small Light 2023 TV Series

  • دانلود دوبله فارسی سریال ویچر The Witcher TV Series 2019-2023 WEB-DL

    دانلود دوبله فارسی سریال ویچر The Witcher TV Series 2019-2023 WEB-DL

  • فیلم اسب جنگی با زیرنویس فارسی

    فیلم اسب جنگی با زیرنویس فارسی

  • دانلود رایگان مستند فارنهایت 11/9 با زیرنویس فارسی Fahrenheit 11/9 2018

    دانلود رایگان مستند فارنهایت 11/9 با زیرنویس فارسی Fahrenheit 11/9 2018

  • دانلود فصل پنجم انیمیشن طلسم شدگان Disenchantment Season 5 2023

    دانلود فصل پنجم انیمیشن طلسم شدگان Disenchantment Season 5 2023

  • دانلود مستند لیونل مسی: سرنوشت با دوبله فارسی Lionel Messi: Destiny 2023

    دانلود مستند لیونل مسی: سرنوشت با دوبله فارسی Lionel Messi: Destiny 2023

  • دانلود سریال کره ای اتصال با دوبله فارسی Connect 2022 TV Series

    دانلود سریال کره ای اتصال با دوبله فارسی Connect 2022 TV Series

  • دانلود فیلم 97 دقیقه با دوبله فارسی Download 97 Minutes 2023 Movie

    دانلود فیلم 97 دقیقه با دوبله فارسی Download 97 Minutes 2023 Movie

  • دانلود مستند یک ربع به یازده با کیفیت عالی 1080p Full HD BluRay

    دانلود مستند یک ربع به یازده با کیفیت عالی 1080p Full HD BluRay

  • دانلود انیمیشن پرنسس قو: کریسمس The Swan Princess: Christmas 2012

    دانلود انیمیشن پرنسس قو: کریسمس The Swan Princess: Christmas 2012

  • ترفند| نحوه بازیابی عکس‌ و فیلم‌ حذف‌شده در اندروید

    ترفند| نحوه بازیابی عکس‌ و فیلم‌ حذف‌شده در اندروید

  • دانلود سریال ژیگولوی آمریکایی با زیرنویس فارسی American Gigolo 2022

    دانلود سریال ژیگولوی آمریکایی با زیرنویس فارسی American Gigolo 2022